Зорница Стратиева:

“ Борим ЖП-Мафията, която „движи“ обществените поръчки и източва БДЖ.

„ЖП-Тракция“ има стара слава в обществените поръчки, че не разполага със собствен ресурс, а взима под наем ресурс на Възложителя БДЖ-Пътнически превози. В такъв случай, защо се възлагат обществени поръчки въобще? Защо БДЖ не ремонтира със собствените си депа, машини и работници, същите, които дава под наем на „ЖП-Тракция“?

Запитахме министъра на транспорта Николай Събев как върви ремонта на ключови локомотиви за БДЖ-ПП?

Ето какво ни отговори той в пленарната зала:
– Един локомотив ремонтиран.
– Два други локомотива ремонтират в момента.
– БДЖ удължили срока за ремонт с 8 месеца заради непреодолима сила /force majeure/ заради пандемията.
– Мотиви няма разписани никъде, разбрахме ги в пленарна зала от самия министър).
– Считано от 7 януари 2022, петъчния парламентарен контрол – министърът назначава вътрешен одит на МТ, а след това, ако има нередности, ще прати към Агенция Държавен финансов контрол.
– Сезирам Агенцията за обществените поръчки, да издадат задължителни указания към БДЖ повече да не правят така – Куче влачи влак, диря няма…“