Акценти от сутрешното участие на Borislav Sandov по БНТ 1:

За автомагистрала „Струма“ са възможни два варианта: пътната отсечка при Кресна да минава през обходно трасе или през тунел. Изграждането на обходно трасе по склоновете на Пирин би било по-евтино, но би генерирало много повече въглеродни емисии, затова според мен, най-добрият вариант е изграждането на тунел. Третият досега налаган вариант – трасето да мине през самото дефиле – би бил в нарушение на екологичното законодателство у нас и на Бернската конвенция. А и такъв път няма как да бъде истинска магистрала, а по-скоро ще е скоростна отсечка. Разговорите по този въпрос в рамките на кабинета вече са в ход и предстои да бъде потърсено решение. Напълно постижимо е АМ „Струма“ да бъде завършена с европейски средства в рамките на пълен четиригодишен мандат на това правителство.

По отношение състоянието на стената на един от тай-големите по площ и обем язовири в България – Огоста – заявих, че ако не се вземат спешни мерки за запълване на съществуващите карстови каверни, след няколко години можем да станем свидетели на нещо много сериозно. Няма осигурено финансиране, но се надявам, че правителството ще осигури такова.

Частен инвеститор си е позволил натиск и грубо отношение към регионалната инспекция по околната среда и водите в Смолян. Става въпрос за Горубсо -Кърджали, чийто представител е заявил на заседание на инспекцията, че компанията ще осъществи своето инвестиционно намерение за добив на злато в региона, без значение дали държавата ще разреши това им или не. Подобно поведение е недопустимо.

Предстои драстично повишение на глобите за използването на незаконни сметища. Търси се решение и на въпроса с изграждането на завод с инсинератор за отпадъците на София. Убеден съм, че мястото на подобен завод не е на територията на столицата.

Цялото интервю вижте тук: https://bit.ly/3nbkPtK